Deklaracja dostępności
Wodzisławska Placówka Wsparcia Dziennego "Dziupla" zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Wodzisławskiej Placówki Wsparcia Dziennego "Dziupla".
- Data publikacji strony internetowej: 2007-01-22
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-27
Zapewniona została dostępność cyfrowa przez spełnienie poniższych wymagań:
Zasada | Wytyczne | Kryterium sukcesu | Poziom |
1 – Postrzegalność | 1.1 – Alternatywa w postaci tekstu | 1.1.1 – Treść nietekstowa | A |
1.2 – Dostępność mediów zmiennych w czasie | 1.2.1 – Tylko audio oraz tylko wideo (nagranie) | A | |
1.2.2 – Napisy rozszerzone (nagranie) | A | ||
1.2.3 – Audiodeskrypcja lub alternatywa dla mediów (nagranie) | A | ||
1.2.5 – Audiodeskrypcja (nagranie) | AA | ||
1.3 – Możliwość adaptacji – Odpowiednia (zrozumiała) prezentacja zawartości | 1.3.1 – Informacje i relacje | A | |
1.3.2 – Zrozumiała kolejność | A | ||
1.3.3 – Właściwości zmysłowe | A | ||
1.3.4 – Orientacja – wyświetlanie treści w układzie poziomym, jak i pionowym | AA | ||
1.3.5 – Określenie prawidłowej wartości | AA | ||
1.4 – Możliwość rozróżnienia – Ułatwienie percepcji treści | 1.4.1 – Użycie koloru | A | |
1.4.2 – Kontrola odtwarzania dźwięku | A | ||
1.4.3 – Kontrast (minimalny) | AA | ||
1.4.4 – Zmiana rozmiaru tekstu | AA | ||
1.4.5 – Tekst w postaci grafiki | AA | ||
1.4.10 – Zawijanie tekstu | AA | ||
1.4.11 – Kontrast dla treści niebędących tekstem | AA | ||
1.4.12 – Odstępy w tekście | AA | ||
1.4.13 – Treści spod kursora lub fokusa | AA | ||
2 – Funkcjonalność | 2.1 – Dostępność z klawiatury | 2.1.1 – Klawiatura | A |
2.1.2 – Brak pułapki na klawiaturę | A | ||
2.1.4 – Jednoliterowe skróty klawiszowe | A | ||
2.2 – Wystarczająca ilość czasu | 2.2.1 – Możliwość dostosowania czasu | A | |
2.2.2 – Wstrzymywanie (pauza), zatrzymywanie, ukrywanie | A | ||
2.3 – Ataki padaczki – Migotanie | 2.3.1 – Trzy błyski lub wartości poniżej progu | A | |
2.4 – Możliwość nawigacji | 2.4.1 – Możliwość pominięcia bloków | A | |
2.4.2 – Tytuły stron | A | ||
2.4.3 – Kolejność fokusu | A | ||
2.4.4 – Cel linku (w kontekście) | A | ||
2.4.5 – Wiele sposobów na zlokalizowanie strony | AA | ||
2.4.6 – Nagłówki i etykiety | AA | ||
2.4.7 – Widoczny fokus | AA | ||
2.5 – Sposoby wprowadzania danych | 2.5.1 – Gesty punktowe | A | |
2.5.2 – Anulowanie kliknięcia | A | ||
2.5.3 – Etykieta w nazwie | A | ||
2.5.4 – Aktywowanie ruchem | A | ||
3 – Zrozumiałość | 3.1 – Możliwość odczytania | 3.1.1 – Język strony | A |
3.1.2 – Język części | AA | ||
3.2 – Przewidywalność | 3.2.1 – Po oznaczeniu fokusem | A | |
3.2.2 – Podczas wprowadzania danych | A | ||
3.2.3 – Konsekwentna nawigacja | AA | ||
3.2.4 – Konsekwentna identyfikacja | AA | ||
3.3 – Pomoc przy wprowadzaniu informacji | 3.3.1 – Identyfikacja błędu | A | |
3.3.2 – Etykiety lub instrukcje | A | ||
3.3.3 – Sugestie korekty błędów | AA | ||
3.3.4 – Zapobieganie błędom (kontekst prawny, finansowy, związany z podawaniem danych) | AA | ||
4 – Kompatybilność | 4.1 – Kompatybilność | 4.1.1 – Parsowanie | A |
4.1.2 – Nazwa, rola, wartość | A | ||
4.1.3 – Komunikaty o stanie | AA |
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r.;
- dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r., chyba że ich zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego;
- treści będące w posiadaniu podmiotu publicznego, które nie zostały przez niego lub na jego rzecz wytworzone albo przez niego nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której ten podmiot publiczny nie jest uprawniony;
- niektóre opublikowane opublikowane multimedia oraz zdjęcia mogą nie posiadać opisu alternatywnego,
- zamieszczane pliki do pobrania (np. dokumenty PDF, DOCX) nie są w całości poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
- nie wszystkie pliki do pobrania są opatrzone informacją o formacie i rozmiarze.
Ułatwienia
Strona Biuletynu Informacji Publicznej posiada wersję kontrastową dla słabowidzących oraz wersje tekstową.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
- Deklarację sporządzono dnia: 2021-03-29
- Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-28
- Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przez podmiot publiczny
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Dokładamy wszelkich starań, aby w maksymalnym stopniu zapewnić dostępność naszej strony. W tym celu podejmujemy działania na rzecz usuwania poszczególnych niezgodności lub ograniczeń. W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Pani Daria Kostorz, adres poczty elektronicznej sekretariat@dziupla.wodzislaw-slaski.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Kontaktować się można także telefonicznie pod numerem 32 456 43 64 lub 723 550 755.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Siedziba Wodzisławskiej Placówki Wsparcia Dziennego "Dziupla" mieści się w budynku przy ul. Czyżowickiej 29 B.
Do Placówki można dostać się od ul. Czyżowickiej dojeżdżając samochodem lub innym pojazdem pod sam budynek, gdzie znajdują się miejsca parkingowe i stojaki rowerowe.
Na ul. Czyżowickiej znajduje się przystanek autobusowy pn. Czyżowicka -Pszowska, na którym zatrzymuje się autobus Komunikacji Miejskiej Wodzisław Ślaski – linia C2.
Możliwe jest dojście od strony ul. Bogumińskiej przez teren Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, kierując się wzdłuż stadionu.
Budynek przystosowany jest dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi, przy wejściu głównym znajduje się podjazd, wewnątrz budynku przestrzenne korytarze, winda, schody wyposażone w barierki. Na parterze mieści się toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych oraz z miejscem do przewijania dziecka.
W dwukondygnacyjnym budynku mieści się świetlica środowiskowa nr 1, pomieszczenia przeznaczone na zajęcia grupowe, indywidualne, spotkania z klientami, oraz miejsca pracy dla pracowników merytorycznych i obsługi.
Przy wejściu głównym i ewakuacyjnym umieszczone są tablice informacyjne z rozkładem pomieszczeń.
Na parterze znajduje się szatnia, sala wypoczynkowa, kuchnia z jadalnią , sala nauki własnej, sala zabaw z pokojem obserwacji wyposażonym w lustro weneckie, pomieszczenie dla pracowników pedagogicznych, pomieszczenia do pracy dla pracowników obsługi.
Na piętrze znajduje się przestrzenna poczekalnia, sekretariat i gabinet dyrektora. Są tam także pomieszczenia przeznaczone dla klientów - sala zajęć ruchowych wraz z łazienką dostosowaną dla osób z niepełnosprawnością ruchowa, sala zajęć grupowych, pomieszczenia do zajęć indywidualnych – terapeutycznych oraz konsultacji i spotkań, sala relaksacyjna.
Na terenie Placówki brak znaków ostrzegawczych na schodach, informacji o planie budynku w formie słuchowej, wzrokowej i dotykowej, jednak w razie potrzeby pracownik pierwszego kontaktu obsłuży osobę z niepełnosprawnościami tak, by otrzymała pełną informację.
Istnieje możliwość wprowadzenia psa przewodnika.
Nie ma możliwości skorzystania z pomocy tłumacza migowego.
Przed budynkiem znajduje się plac zabaw czynny w godzinach otwarcia placówki, stół do tenisa, dwa stoliki z grami planszowymi, miejsca rekreacyjne z ogólnodostępnymi ławkami.
Lp. | Rodzaj zmiany | Data aktualizacji | Wytworzono przez | Wprowadzono przez | Akcje |
---|